SPIERNORM

De kers op de taart is nu een krachtig en lenig lichaam. Hierbij is het de bedoeling om elke spiergroep 2 tot 3 keer per week te trainen. Rust altijd een dag tussen de spiertrainingen. Probeer daarnaast 2 tot 3 keer per week te stretchengedurende tien minuten. Hou elke rekoefening minstens 15 seconden aan.

Spierversterking: in de fitness, op een powerplate of thuis met rekkers, gewichtjes of waterflessen. Om je kracht en spiervolume te zien toenemen, kies je een gewicht waarbij je de oefeningen niet meer dan 8 tot 12 keer kunt volhouden. Tijdens de laatste 4 herhalingen moet je een branderig gevoel in je spieren ervaren. Doe 2 tot 4 reeksen van elke oefening. Rust een tweetal minuten tussen elke reeks.

De rekkers die men hierbij kan gebruiken bestaan in verschillende kleuren: geel is voor revalidatie, rood is voor beginners, nadien groen, blauw en zwart. Voor vrouwen raden wij aan om met groen te starten, mannen met blauw en vervolgens langzaam opbouwen. Deze rekkers kunnen besteld worden bij Body Business BVBA (elke werkdag tussen 10 & 18u) of via de webshop van www.probalance.be.

Stretching: je kunt natuurlijk lessen yoga, tai chi of pilates nemen. Of je doet thuis een aantal makkelijke stretchoefeningen. Je stretcht best niet vlak voor of na een training, maar op een ander moment, bijvoorbeeld ’s morgens als je opstaat. Warm wel eerst je spieren op.

spiernorm

Als je je spieren wenst te trainen, kan je gebruik maken van onze spierversterkende oefeningen.

Deze oefeningen kan je thuis gemakkelijk uitvoeren
aan de hand van onze filmpjes op FAM TV.

Je kan ook een oefenkaart bestellen door te mailen naar: info@fitnessalsmedicijn.be.