Als je jouw sedentair gedrag wil evalueren, kan je gebruik maken van onze "zitcalculator".
Deze "zitcalculator" evalueert hoeveel uren je per dag zit en berekent onmiddellijk jouw risicoprofiel.


Je brengt meer dan één derde van je leven zittend door. Thuis voor de TV, in de wagen, op kantoor. Hierdoor neemt het risico op chronische ziekten zoals hart- en vaatziekten, diabetes type II, kanker en obesitas enorm toe.


Minder op je achterwerk zitten, is dan ook ons devies om de “sitting disease” te bestrijden.


Vanuit recent onderzoek wordt aanbevolen de sedentaire tijd te beperken tot maximaal 2 uur per dag en na 30 minuten ononderbroken zitten, recht te staan om een glas water te halen of een andere activiteit te doen. Zelfs voor personen die al heel actief zijn, resulteert dit in positieve effecten.

Zitnorm

Rester moins assis est donc la devise pour combattre la ‘maladie de la position assise’.





Zitcalculator - Fitness Als Medicijn


ZITCALCULATOR


Kies het aantal uren dat je zit wanneer je....



ontbijt :
naar het werk gaat :
's morgens werkt :
's middags eet :
's namiddags werkt :
naar huis gaat :
's avonds eet :
TV kijkt of computerspelletjes speelt :
thuis met je computer werkt :
andere zittende bezigheden :

Ik beweeg ongeveer 1/2 uur per dag :


Selecteer de langste tijd, in uren, dat je onafgebroken zit :

Resultaat :